"Сила команди - кожен її учасник, сила кожного учасника – команда! На Волинській фондовій компанії працюють найкращі люди!" До вашої уваги розмова з Тетяною Ломагою, начальником відділу маркетингу та розвітку Волинської фондової компанії, випускницею програми бизнес школи МАБІТ General MBA Як Ви підбираєте людей у свою команду? Наскільки для Вас є важливою профільна освіта працівників? Як би дивно це не звучало, але в моїй команді тільки одна людина з профільною освітою – це дизайнер. Рекламіст та маркетолог роботу у відділі починали з посади оператора call-центру, яка на даний час плавно переформатувалася в посаду адміністратора відділу. І освіту вони здобували далеку від маркетингу, тому можна сказати, що вони значно виросли за час роботи в компанії. Команда, те з ким ти працюєш – це найважливіше, а яка у них освіта – це другорядне питання. Головне, щоб людина підходила по особистим якостям, була старанною, відповідальною, мала велике бажання рости та розвиватися, а усе інше можна навчити робити. До речі, про освіту, Ви відразу бачили себе в маркетингу? В мене 4 освіти. Перша моя спеціальність – філолог, викладач англійської та французької мови та літератури. Я закінчила в 2009 році Східноєвропейський національний університет ім. Лесі Українки, як він зараз називається. Друга спеціальність – управління інноваційною діяльністю на факультеті бізнесу, яку я здобула у Луцькому національному технічному університеті. До речі, коли я вступала у другий університет моїй дитині було лише 3 місяці, однак я розуміла, що хочу вчитися далі, тому провчилася 2,5 роки на стаціонарі. Мені насправді пощастило з батьками і чоловіком, які поставились до цього з розумінням, підтримували мене та допомагали. Уже, працюючи на ВФК, я в 2012 році розпочала навчання в Києво-Могилянській бізнес школі на середньостроковій професійній програмі «Школа Маркетингу». Далі з 2015 по 2017 рік навчалася у Міжнародній академії бізнесу та інформаційних технологій на програмі General MBA. Що для Вас відділ маркетингу в компанії? Хм…взагалі, в світі питання, що таке, наприклад, відділ логістики, юридичний відділ, відділ управління персоналом, відділ бухгалтерії – воно зрозуміле…А от що таке відділ маркетингу в компанії?...Мені точно 10 років назад було б легше на це питання дати відповідь (сміється – прим.автора). Кожен відділ маркетингу в кожній компанії – він інший. Десь – це відділ аналітики, десь – відділ реклами, ще десь – відділ прямих продажів, і лише в небагатьох компаніях – це справді відділ маркетингу. Маркетинг, на мою думку - це філософія бізнесу, це дуже багатогранна сфера, де перетинається психологія, аналітика, інтуїція, креатив та творчість. І, якщо говорити, чим займається відділ маркетингу та розвитку під моїм прямим керівництвом – то це мікс ATL (Outdoor, Indoor, Press, Internet, Facebook, Instagram, Youtube, SEO, Google Ads, IGTV, Print) та BTL (PR, Direct Marketing, POS, Event Marketing, Consumer Promo, Trade Promo), які доцільно застосовувати на аграрному В2В ринку + різноманітні online та offline аналізи. А якщо без маркетинг сленгу, без класичних визначень, дуже коротко і дуже просто, то правильний маркетинг – це вірний слуга продажів. Також мені подобається, коли говорять, що маркетинг – це будь-який контакт компанії з зовнішнім світом. Якщо говорити про івенти, скільки приблизно заходів Ви організували за час своєї роботи в компанії? Ви знаєте, тяжко навіть порахувати, скільки івентів було проведено за ці 10 років. Колись ми проводили стандартно одну зимову виставку – «Інтер-Агро», одну літню – «Агро», також були ще регіональні виставки – «Агро-Поділля», «AgroExpo» та виставки на Волині спільно з Управлінням агропромислового розвитку Волинської облдержадміністрації, а також осіння виставка «Зернові технології». В середньому - це нехай було 3 виставки в рік, 10 років – виходить досить серйозна цифра – більше, ніж 30 виставок під моїм керівництвом. Крім того було ще досить багато івентів, які було проведено спільно з корпорацією AGCO на наших зонах відповідальності по техніці бренду Maasey Ferguson – це не менше 10 заходів. Та ще потрібно врахувати близько мінімум 15-ти Днів поля. Тобто точно понад 50 івентів за час моєї роботи – я вважаю це досить потужна цифра. Хочу сказати, що якщо івенти можна згадати, то скільки рекламних матеріалів, рекламної та сувенірної продукції, а також корпоративного одягу було виготовлено за цей час та роздано клієнтам та працівникам – тяжко навіть уявити. Чим я дуже тішуся – це тим, що вдалося запустити корпоративний журнал «VFC News», черговий випуск якого готується і на даний момент. І, звичайно, є багато амбітних планів на майбутнє. Як на даний час працює відділ маркетингу та розвитку під Вашим керівництво ми почули. Скажіть, з чого усе розпочиналося? Як Ви потрапили у компанію? Я потрапила на ВФК за допомогою компанії «Бізнес Екіпаж», зокрема, завдяки Галині Панкратовій – вона мене відправила на співбесіду в цю компанію на посаду менеджера з постачання. Я поговорила з начальником відділу персоналу, на той час ним працювала Світлана Григоренко, і вона та Галина Панкратова в мені побачили щось більше, що може дозволити мені працювати в сфері маркетингу. Тому саме вони зробили рекомендації для керівників компанії і я уже згодом проходила співбесіду саме на цю посаду, яку я зараз обіймаю. Чесно кажучи, моя кандидатура їм сподобалася не відразу (сміється – прим.автора). Однак цю роботу я дуже сильно хотіла отримати, тому і викладалася на повну – часто бувало, що коли я поверталася додому з офісу, то на небі уже був місяць, а це, на хвилинку, були літні місяці. З якими труднощами Вам випало стикнутися в перший час роботи? Що цікаво, я прийшла в компанію 13 травня, а уже в перших числах червня була дуже масштабна виставка – «Агро», і у нас був виставковий стенд понад 700 м2 . Мене разом із водієм, бренд-менеджером та сервісними інженерами відправили в Київ майже на 2 тижні готувати цю виставку. Але нічого, ми впоралися. За цей час, Ви маєте за що подякувати компанії? Так. По-перше за те, що повірили в мене та дали мені таку путівку в життя. По-друге, за те що дуже багато чому мене навчили в професійному плані. По-третє, за те, що за ці роки я мала можливість побувати в Аргентині, Бразилії, поїздити по Європі та побачити майже усю Україну. За матеріалами сайту Волинської фондової компанії |